Osobní zkušenost s finančním úřadem

Osobní zkušenost s finančním úřadem

V minulém článku jsem upozorňoval na blížící se konec lhůty pro podání daně z nemovitých věcí. Běžná lhůta je do konce měsíce ledna, tudíž do 31.1.2019.

Takže, abychom si to shrnuli. Koupili jste v minulém roce nemovitost a 1.1.2019 jste v LV (listu vlastnictví) uvedeni jako majitelé. Nebo jste začátkem ledna byli v převodu a po prvním lednu vám došel dopis z KN (katastr nemovitostí), že vlastnické právo bylo převedeno na Vás. Nicméně rozhodným dnem je podání Návrhu na vklad vlastnického práva do KN, takže pro vás platí také povinnost zajít na finanční úřad a podat daňové přiznání k dani z nemovitých věcí, lhůtu máte delší.

Prodali jste nemovitost?

V případě, že jste v minulém roce prodali nemovitost a žádnou další už nevlastníte, stačí finančnímu úřadu, respektive místně příslušnému územnímu pracovišti, kde jste daňové přiznání podávali, oznámit skutečnost, že jste nemovitost prodali a tudíž nejste povinni daň hradit. Oznámení, respektive čestné prohlášení pošlete doporučeně. Pro jistotu. Stačí to tak vždy?

Prodal jsem nemovitost, nicméně ještě vlastním jinou. Co teď?

V případě, že jste prodali minulý rok nemovitost a zbyla Vám ještě nějaká jiná, tak je nutné zajít na finanční úřad a podat dodatečné, dílčí nebo znovu řádné daňové přiznání k dani z nemovitých věcí.

Prodal jsem dům ve Znojemském okrese a vlastním jiný v okrese Vyškov. Kam zajít?

Vždy záleží, kde jste podával daňové přiznání napoprvé, protože se jedná o stejný kraj a vedeni budete pouze u jednoho místně příslušného finančního úřadu. Nicméně výhodou toho, že v rámci kraje spolu pobočky spolupracují, tak např. v mém případě, když jsem veden ve Znojmě, stačilo zajít na FÚ do Slavkova u Brna, kde jsme podali nové daňové přiznání. Píši záměrně „jsme“, protože jsem nevěděl, které to přiznání mám vlastně podat, aby vše bylo v pořádku.

Našel jsem odpovídající dveře, vyčkal, až půjdu na řadu a formulář k dani z nemovitých věcí jsem měl sice s sebou, nicméně nevyplněný. Vysvětlil jsem panu úředníkovi svoji situaci a než jsem stačil domluvit, už po mě chtěl rodné číslo, dále to, tamto a tohle to a nestačil jsem se divit, z tiskárny už vyjížděl potřebný dokument, podepsal jsem jej a už jsem byl častován, že může jít další.

Ještě mě napadlo se zeptat, jestli si můžu převést tyto záležitosti do Slavkova a bylo mi řečeno, že věcně mi to může být vlastně jedno, že vše mohu stejně ve Slavkově vyřídit a že by s tím bylo nehorázný papírování.

Poděkoval jsem a s vřelým úsměvem a mile potěšen jsem z finančního úřadu odcházel. Jaké máte vy zkušenosti s úředním šimlem? Budu rád, když se s námi podělíte v komentáři.

Ing. Tomáš Nechvátal
Autor: Ing. Tomáš Nechvátal

Jsem realitní makléř, manžel a táta na plný úvazek. Nepracuji pro největší realitku, ale přesto ročně pomůžu klientům prodat a pronajmout desítky nemovitostí, protože se nebojím zodpovědnosti a neutíkám od sebemenšího problému. Nevzdávám se a dotahuji věci do konce. A je to vaše důvěra, kterou do mě vkládáte a která mě naplňuje energií, kterou stoprocentně věnuji každému prodeji nebo pronájmu.

Proto neustále makám nejen na lepších prezentacích vašich nemovitostí, ale hlavně na sobě. Využívám moderní technologie, jako jsou poutavé videoprohlídky, marketing na sociálních sítích, webové stránky ke každé zakázce a baví mě vymýšlet celkovou prodejní strategii. Protože každá nemovitost je jiná, každý majitel nemovitosti řeší jinou životní situaci a proto si také každý zaslouží individuální přístup.

Potřebujete prodat, koupit nebo se jen na něco zeptat? Neváhejte se mi ozvat.

Ing. Tomáš Nechvátal

 

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení