30. 5. 2016
Realitní trh se hýbe. A to je dobře, protože co se hýbe, to žije. A jak rychle rostou ceny nemovitostí?
Pojďme si nejdříve říci dva základní důvody, které způsobují růst cen nemovitostí.
- Dobrá nálada kupujících (odezněly poslední skeptické myšlenky na krizi)
- Banky (už zase nastal pokles úrokových sazeb, o kterém banky tvrdily, že už nikdy nenastane)
Pro zajímavost si srovnáme posledních 20 měsíců u našich sousedů na Slovensku, Polsku, také v Maďarsku a samozřejmě u nás.
Na Slovensku vzrostly ceny něhnuteľností o 7,2% procenta. Poláci zažívají nepatrné navýšení o 3,1%. Extrémní nárůst ale zažili přátelé od Balatonu, tam totiž poskočily ceny o neskutečných 21%. Centrální banky těchto států ale ubezpečují, že to není neúměrný růst. Slovensko patří do evropského průměru a Maďaři tímto nárůstem zase „dohánějí“ propad cen v době ekonomické recese. V té době u nich totiž došlo k extrémnímu propadu hodnoty nemovitostí, tak se nyní jen dotahují na průměr.
A jak jsme na tom v Česku? U nás se zvýšila cena nemovitostí o 6,9%.
Důvody jsou uvedeny výše. Dobrá nálada a ochota bank půjčovat tzv. levné peníze.
Všichni vnímají tyto události pozitivně a popisují současný stav jako uzdravování realitního trhu. I když já si osobně myslím, že kromě Ameriky, nikdy tyto trhy ani vyloženě nemocné nebyly. Snad kromě nepatrné rýmičky.
Z toho všeho vyplývá jedno jediné. Vlastně dvojí:
Chcete-li prodávat, prodávejte, najdete dobré kupující.
Chcete-li kupovat, kupujte, najdete dobré prodávající.
Autor: Ing. Tomáš Nechvátal
Jsem realitní makléř, manžel a táta na plný úvazek. Nepracuji pro největší realitku, ale přesto ročně pomůžu klientům prodat a pronajmout desítky nemovitostí, protože se nebojím zodpovědnosti a neutíkám od sebemenšího problému. Nevzdávám se a dotahuji věci do konce. A je to vaše důvěra, kterou do mě vkládáte a která mě naplňuje energií, kterou stoprocentně věnuji každému prodeji nebo pronájmu.
Proto neustále makám nejen na lepších prezentacích vašich nemovitostí, ale hlavně na sobě. Využívám moderní technologie, jako jsou poutavé videoprohlídky, marketing na sociálních sítích, webové stránky ke každé zakázce a baví mě vymýšlet celkovou prodejní strategii. Protože každá nemovitost je jiná, každý majitel nemovitosti řeší jinou životní situaci a proto si také každý zaslouží individuální přístup.
Potřebujete prodat, koupit nebo se jen na něco zeptat? Neváhejte se mi ozvat.
Ing. Tomáš Nechvátal