Proč je v inzerátu u prodeje nemovitosti cena na dotaz v RK?

Proč je v inzerátu u prodeje nemovitosti cena na dotaz v RK?

Jako makléře mě udivuje, že u některých nabídek na prodej nemovitostí se setkávám s informací v podobném smyslu jako je: cena na vyžádání v RK, info o ceně v RK atp. A neudivuje to jen mě, ale i zájemce o koupi.

Proč někdo vůbec nabízí nemovitost bez uvedení kupní/prodejní ceny? Pojďme se na to podívat z pohledů obou stran, jednak ze strany majitele nemovitosti, tak i ze strany zájemce.

Dovolím si napřed přidat svůj pohled na celou realitní transakci, protože ve většině případů prodáváme nebo kupujeme nemovitost jednou, dvakrát za život. A pohybujeme se řádově v milionech korun. Proto jsem přesvědčen, že celý obchod musí být transparentní od začátku až do konce a to vč. uvedení konkrétní sumy v inzerátu.

Jaké důvody může mít majitel, že nechce uvést cenu nemovitosti?

Těch důvodů může být samozřejmě více. Nejzásadnější, co ve společnosti vnímám, je, že nechtějí, aby to věděli sousedi v obci, známí anebo rodina, či přízeň.

Ale věděli jste, že se to stejně dozví?

Nejjednodušší je zavolat do realitní kanceláře, že máte o nemovitost zájem a zeptat se na cenu. Tu vám určitě sdělí, protože se nepůjdete podívat na něco, když nevíte, kolik to stojí.

A co když nabídka už není aktivní? Nemovitost se prodala? Tak i tak se cenu kdokoli, kdo bude chtít, dozví. Zajde na příslušný Katastrální úřad a nechá si vytisknout tzv. nabývací titul, tj.: při prodeji většinou Kupní smlouva.

Takže ikdyž nechcete, aby cenu, za kterou nemovitost nakonec prodáte, věděl váš soused, tak ten si to může zjistit, ale vy zbytečně přijdete o zájemce, kteří vám nebo do realitní kanceláře nezavolali, aby se na cenu informovali.

A proč by si nezavolali, když se jim nemovitost líbí? Si možná kladete otázku, na kterou vám odpovím níže.

Jak reagují zájemci, když cena nemovitosti je na vyžádání v RK?

Vžijte se do role zájemce, který hledá mezi ostatními nabídkami tu, která ho zaujme, a chtěl by ji koupit. Narazí na inzerát, který je výborně popsaný, má pěkné fotky, znáte polohu, máte víceméně dostatek informací kromě ceny. A co evokuje zájemce, že si má cenu zjistit v RK?

Jakékoli mlžení nebo zatajování informací nepůsobí dobře, zvláště pak u realitních transakcí, které se pohybují v řádech milionů korun. A zájemci/kupující jsou zvláště u nemovitostí obezřetní a získat si jejich důvěru není mnohdy snadné. Takže můžou mít podezření, že je něco v nepořádku, když nechcete zveřejnit cenu.

Další domněnky můžou přijít záhy, protože si můžou říci, že když nechtějí uvést cenu, tak bude asi vysoká. A vůbec to nemusí být pravda, ale věřte, že hodně zájemců tato informace tak odradí, že na nemovitost vůbec nezavolají anebo nabídku automaticky přeskočí.

A v případě, že kupující hledají v nějakém cenovém rozpětí, nabídka se jim vůbec nezobrazí. A to je velká škoda, zvlášť při začátku prodeje/inzerce.

V dnešní hektické době to nemusí být ani o domněnkách, ale o čase. Protože zavolat nebo napsat do realitní kanceláře je úkon a čas navíc. A nepřispěje tomu fakt, že u větších realitních kancelářích nebo síítích se dovoláte na infolinku, chcete – li zákaznickou linku, kde se opět nic nedozvíte, pouze asistentka předá váš kontakt makléři, který má zakázku na starosti a ten vám do 24 hodin zavolá.

Doporučení od realitního makléře

Vydařený prodej nemovitosti, respektive celá realitní transakce je o absolutní transparentnosti. Proto jsem přesvědčený, že prodejní inzerát by vždy měl obsahovat konkrétní cenu. A měla by být konečná. Jakékoli hlášky o ceně na dotaz nebo info o ceně v RK považuji za překážky, které prodeji rozhodně nepomohou hned v zásadní fázi a to při prvotním zaujetí a nadšení u zájemců.

Potřebujete-li poradit při prodeji bytu, domu nebo pozemku, neváhejte se na mě obrátit. 

 

Ing. Tomáš Nechvátal
Autor: Ing. Tomáš Nechvátal

Jsem realitní makléř, manžel a táta na plný úvazek. Ročně pomůžu klientům prodat a pronajmout desítky nemovitostí, protože se nebojím zodpovědnosti a neutíkám od sebemenšího problému. Nevzdávám se a dotahuji věci do konce. A je to vaše důvěra, kterou do mě vkládáte a která mě naplňuje energií, kterou stoprocentně věnuji každému prodeji nebo pronájmu.

Proto neustále makám nejen na lepších prezentacích vašich nemovitostí, ale hlavně na sobě. Využívám moderní technologie, jako jsou poutavé videoprohlídky, marketing na sociálních sítích, webové stránky ke každé zakázce a baví mě vymýšlet celkovou prodejní strategii. Protože každá nemovitost je jiná, každý majitel nemovitosti řeší jinou životní situaci a proto si také každý zaslouží individuální přístup.

Potřebujete prodat, koupit nebo se jen na něco zeptat? Neváhejte se mi ozvat.

Ing. Tomáš Nechvátal

 

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení