"Jak jsem prodal byt o 110 000 Kč dráž"

"Jak jsem prodal byt o 110 000 Kč dráž"

S dnes již bývalým majitelem bytu spolupracujeme dlouhodobě. Ozval se mi před pár lety na doporučení mé kamarádky, kdy jsem mu pomohl s koupí domu na jižní Moravě. A letos v zimě mi zavolal, že přemýšlí o prodeji svého bytu v Bohunicích. 

Jakou měl radost, když jsem mu začátkem července v podvečer zavolal, že máme kupce a že se mi podařilo navýšit cenu o 110 000 Kč. Doslova mi řekl:„to není možný pane Nechvátale, jak Vy to děláte"? 

A jak to dělám, vám přiblížím v tomto článku. Dozvíte se jak nachystat byt na prodej a focení, co by měla obsahovat profesionální prezentace, kde a za jak dlouho jsme našli kupce a hlavně čísla.

Jak jsem o prodeji přemýšlel?

Když jsme si s majitelem povídali, jak se mu tady více jak 10 let s rodinou žilo, řekl mi, "cituji: „Náš byt je podle mě na velice dobrém místě. Je to 2 min. chůze od tramvajové zastávky, nákupního centra, je tu úřad městské části, pošta, lékárna, poliklinika, restaurace s bowlingovou dráhou, kousek je i mateřská a základní škola. Na hlavním nádraží jste za 10 minut a v bohunickém kampusu za 5. Všechno máte po ruce."

A to je přesně to, co mimojiné potřebují  zájemci o bydlení vědět. Byt se nachází v Brně Bohunicích na ulici Ukrajinská.

Lokalita, lokalita a hlavně lokalita. Nejdůležitější aspekt celého procesu, protože podobný byt, dispozici, velikost atp. určitě v Bohunicích najdeme. Ale nepřestěhujeme ho. 

Byt musí zaujmout na první pohled

Byť se může zdát, že za vším stojím jen já a vše zařizuji sám, tak to tak opravdu není. Spolupracuji s profesionály, kteří svou práci dělají na špičkové úrovni. Takže jsem nechal byt nafotit profesionálním fotografem, natočil poutavou videoprohlídku ⇓ a zpracoval celou prezentaci bytu.

Vše jsem zabalil do samostatných webových stránek, kde zájemci našli kompletní informace o bytě, nákladech na bydlení, energetické náročnosti budovy, mapu s přesnou polohou atd. Na kompletní prezentaci se podívejte ZDE. 

 

 

Kde a za jak dlouho jsme našli kupce?

Standartně se nemovitosti vyinzerují na realitních serverech a čeká se, až někdo zavolá. Někdo dokonce používá bezplatné servery, typu Bezrealitky. Ale na tohle pozor!

Hlavní důvod, proč je neefektivní inzerovat na bezplatných serverech je ten, že oslovíte malý počet lidí.

Mezi největší a nejnavštěvovanější realitní servery patří Sreality a RealityIdnes. Takže to by měl být základ. 

Světu vládne internet a sociální sítě. snimek_obrazovky_2023-10-30_125913 Nejvíce uživatelů sociálních sítí najdeme na Facebooku a Instagramu. Facebook (4,85 mil.) a Instagram (3,6 mil.) mají dohromady 8,45 mil. uživatelů v ČR. Takže se určitě vyplatí těchto sítí využít. A já je aktivně využívám. 

Jednak jsem nabídku vložil do zájmových skupin, jako je např. Prodej bytů a domů Brno a okolí (skupina s 5,8 tis. členy, kterou mimochodem vlastním), ale hlavně používám cílenou a placenou reklamu. A nejen na Facebooku a Instagramu, ale používám i placenou reklamu na YouTube. 

Prostě a jednoduše, když chceme najít kupce za maximální možnou tržní cenu, musíme efektivně oslovit co největší počet lidí.

Inzerci jsme spustili 26.6. a 4.7.2023 jsme ji vypínali. 9 dní a o 110 000 Kč pro majitele více. 

statistiky_zobrazeni_inzeratu

Jak vidíte v tabulce výše, tak na realitních serverech nabídku prodeje bytu vidělo 2753 lidí, ale na sociálních sítích vč. YouTube to bylo přes 40 000 lidí. Z toho se na web bytu (podívat se můžete TADY) podívalo 238 lidí. 

Na prohlídku přišlo 5 zájemců a 3 z nich měli o byt zájem.

V případě více vážných zájemců o koupi bytu budou hrát roli při rozhodování faktory jako způsob financování nemovitosti, popřípadě výše nabídky.

Tato věta byla napsána pod prodejní/kupní cenou, takže zájemci byli dopředu informováni úplně o všem. 

Kupující/zájemci nemají rádi aukce. Takže zájemcům narovinu řeknu, jak se věci mají a ať mi do mailu pošlou jejich nabídku a způsob financování.

A že i při navýšení kupní ceny můžou být spokojeni obě strany, dokládají reference jak prodávajícího, tak i kupujícího 

 

reference------

Jak to celé dopadlo?

Prodejní/kupní cenu vč. právních služeb jsme stanovili na 5 590 000 Kč = 94 746 Kč/m2. Cena se navýšila o 110 000 Kč, tj. na 5 700 000 Kč = 96 610 Kč/m2.

Prodej se uskutečnil v polovině letošního roku, tj. v červenci 2023. 

A průměrná prodejní cena panelového bytu v Brně byla v této době 87 105 Kč/m2, viz níže podle realitního portálu Sreality. Takže oproti průměrné nabídkové ceně a reálné prodejní ceně se nám podařilo prodat byt o 560 805 Kč více.

 

sreality_vyvoj_cen_bytu

 

Když to celé shrnu, tak se nám podařilo byt prodat v krátkém čase a za víc, než v co majitel doufal.

V případě, že i vy řešíte něco podobného, tak se mi neváhejte ozvat. Nezávazně si popovídáme, navrhnu Vám nejvhodnější řešení a když Vám bude spolupráce dávat smysl, pustíme se spolu do toho. 

 

Chcete nezávaznou konzultaci? Klikněte ZDE.

 

Ing. Tomáš Nechvátal
Autor: Ing. Tomáš Nechvátal

Jsem realitní makléř, manžel a táta na plný úvazek. Nepracuji pro největší realitku, ale přesto ročně pomůžu klientům prodat a pronajmout desítky nemovitostí, protože se nebojím zodpovědnosti a neutíkám od sebemenšího problému. Nevzdávám se a dotahuji věci do konce. A je to vaše důvěra, kterou do mě vkládáte a která mě naplňuje energií, kterou stoprocentně věnuji každému prodeji nebo pronájmu.

Proto neustále makám nejen na lepších prezentacích vašich nemovitostí, ale hlavně na sobě. Využívám moderní technologie, jako jsou poutavé videoprohlídky, marketing na sociálních sítích, webové stránky ke každé zakázce a baví mě vymýšlet celkovou prodejní strategii. Protože každá nemovitost je jiná, každý majitel nemovitosti řeší jinou životní situaci a proto si také každý zaslouží individuální přístup.

Potřebujete prodat, koupit nebo se jen na něco zeptat? Neváhejte se mi ozvat.

Ing. Tomáš Nechvátal

 

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení