Prodej bytu v Brně a koupě vysněného domu - případová studie

Prodej bytu v Brně a koupě vysněného domu - případová studie

Před Vánoci minulého roku jsem se potkal s paní majitelkou, která už delší dobu přemýšlela, že by ráda uskutečnila svůj sen. Z bytu v Brně se přestěhovat do nějaké klidné, ale dostupné vesničky za Brnem. Do rodinného domu, kde by si ranní kávu nebo odpolední vínečko ráda vychutnala na své zahrádce a ideálně se vstupem francouzským oknem přímo z obýváku.

Děti má už odrostlé a s jejím záměrem celá rodina souhlasila, i když se jim to ze začátku zdálo nereálné.

Protože prodat byt v Brně za cenu, aby si mohli pořídit dům kousek za Brnem, se na první pohled zdálo jako nesplnitelný sen.

Dnes už je její sen realitou a co na naši spolupráci říká?

Kopie_navrhu_3kk_s_parkovanim_940_x_788_px

Pojďme ale postupně od začátku

Když se řeší podobné životní rozhodnutí, je potřeba si ideálně s celou rodinou sednout, probrat to a hlavně se rozhodnout. Rozhodnout se, jestli to opravdu chcete.

"Jdeme do toho," znělo konečné rozhodnutí.

A co udělat dřív? Najít dům nebo prodat byt? Otázka, kterou si kladou mnozí v podobné situaci.

Běžně se hledá vhodný dům, nebo chcete-li vhodná nemovitost a když přijde řeč na financování, takže z prodeje bytu (nebo jiné nemovitosti). Ale když se na to podíváte z pohledu majitele kupovaného domu, tak mu to většinou moc smysl nedává. Protože peníze dostane kdoví kdy a jestli vůbec. 

Můj postup je jednoznačný. Je potřeba si reálně určit prodejní cenu bytu a minimální cenu, se kterou reálně při tom nejhorším scénáři počítat. A hlavně byt začít prodávat, ať víme, jak na to bude reagovat trh. Protože realitní trh se neustále mění a to, co platilo před rokem, dnes platit nemusí.

Když do takové spolupráce jdu, tak musím být přesvědčený, že to klapne a vše se podaří. Proto majitelům nemaluju vzdušné zámky, ale řeším to s nimi na rovinu, upřímně, ale taky je umím povzbudit a probudit v nich zájem, že to klapne. Protože jedna věc je prodat byt, ale ta druhá, zásadní, najít a koupit vysněný dům.

Únor 2024. Trh s nemovitostmi se velmi pozvolna začíná plnit zájemci o bydlení

Když chceme prodat byt za maximální možnou tržní cenu, musíme jej ukázat v tom nejlepším možném světle. Říkám VŽDY svým klientům.

Abychom jej prodali za co nejvyšší možnou cenu, musí jej vidět co nejvíce zájemců, abychom našli toho správného kupce.

Dvě zásadní poučky, kterých se držím více jak sedm let.

Byt jsme pustili s veškerou podporou na trh ke konci února. Nic jsme nepodcenili z pohledu prezentace, ani propagace, vč. poutavé videoprohlídky. Na webovky bytu se podívejte ZDE.

A zároveň jsme spustili cílenou reklamu/poptávku do preferovaných lokalit, že bychom rádi koupili dům. Takže jsme začli prodávat a zároveň hledat. A hledali jsme na realitních serverech a pomocí placené a cílené reklamy na sociálních sítích.

Zpět k prodej bytu

Proč je dnes tak důležité video? Tedy videoprohlídka? Protože prodej je o emocích. A ty emoce jsem schopen předat právě pomocí videa.

A proč video? Protože se internetem šíří rychleji, jak cokoli jiného! A to je to, oč tu běží.

"Protože když chceme prodat za co nejvyšší cenu, musí naši nabídku vidět co největší počet lidí!"

Na videoprohlídku se podívejte

A co se týká čísel, tak..

Inzerce na nejnavštěvovanějších realitních serverech (Sreality, RealityIdnes atp.) je samozřejmostí. To dnes snad už dělá každá realitka. Nebo ne..?

Je rozdíl oslovit stovky nebo tisíce kupujících. A za mě je rozdíl oslovit tisíce nebo desítky tisíc kupujících. A k tomu nám pomáhá ve spolupráci s videoprohlídkou placená a cílená reklama na sociálních sítích. Protože na jedné z nich jsme téměř všichni.

kopie_navrhu_3kk_s_parkovanim_1080_x_1080_px

A že se to vyplatí nám dokazují čísla. Co čísla. Dokazuje nám to skutečnost, že jsme našli kupce již po prvním prohlídkovém dni, který se konal necelé 3 týdny po uvedení nabídky prodeje bytu na trh.

Níže v tabulce se můžete podívat kolik lidí a z jakých platforem nabídku prodeje bytu za tak krátkou dobu vidělo 

tfrgtrbh

Abych to tedy celé shrnul. Byt se nám podařilo prodat za 10 990 000 Kč, což odpovídá částce 103 000 Kč/m2 v únoru 2024.

Cena podobných prodaných bytů v té době a v Brně byla v průměru 100 366 Kč/m2. Přímo v Líšni to byla cena 91 500 Kč/m2. Čím větší byt, tím menší cena právě za metr čtvereční podlahové plochy.

snimek_obrazovky_2024-10-13_153512

A že to nebyla náhoda? To nám potvrdil prodej sousedního mezonetu, který byl metrikami podobný. A prodal se za podobnou cenu, takže investice do profesionální prezentace a propagace bytu se rozhodně vyplatí. Ikdyž tady nám to dalo více zabrat, investice byly podstatně vyšší, ale i tak se povedlo.

UVODNI_FOTO_WEBOVKY

A co ten dům..?

Nabídky z placené a cílené reklamy se hrnuly snad okamžitě. Některé jsme znali z realitních serverů, na jiné jsme se rádi podívali.

Po několika prohlídkách si majitelé zamilovali dům v Dolních Kounicích. A krásně nám to vše navazovalo tak, že jsme vyjednali prodej a termíny předání bytu v návaznosti na koupi a převzetí rodinného domu. Bez zbytečného stresu a stěhování se přechodně do nájmu. Ikdyž s tím klienti samozřejmě starosti měli, protože takové životní rozhodnutí s sebou nese nějaké ty obavy, že něco nedopadne. Naštěstí vše dopadlo. Přesně tak, jak bylo v plánu.

Pokud se v tom vidíte a jste v podobné situaci, tak mi zavolejte. Vaši situaci probereme a společně vymyslíme to nejlepší možné řešení. Ale hlavně se mějte parádně. 

Ing. Tomáš Nechvátal
Autor: Ing. Tomáš Nechvátal

Jsem realitní makléř, manžel a táta na plný úvazek. Ročně pomůžu klientům prodat a pronajmout desítky nemovitostí, protože se nebojím zodpovědnosti a neutíkám od sebemenšího problému. Nevzdávám se a dotahuji věci do konce. A je to vaše důvěra, kterou do mě vkládáte a která mě naplňuje energií, kterou stoprocentně věnuji každému prodeji nebo pronájmu.

Proto neustále makám nejen na lepších prezentacích vašich nemovitostí, ale hlavně na sobě. Využívám moderní technologie, jako jsou poutavé videoprohlídky, marketing na sociálních sítích, webové stránky ke každé zakázce a baví mě vymýšlet celkovou prodejní strategii. Protože každá nemovitost je jiná, každý majitel nemovitosti řeší jinou životní situaci a proto si také každý zaslouží individuální přístup.

Potřebujete prodat, koupit nebo se jen na něco zeptat? Neváhejte se mi ozvat.

Ing. Tomáš Nechvátal

 

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení